Leniwa niedziela x dlaczego kocham śniadania

Jak to jest właściwie z tymi śniadaniami? Niektórzy mówią że to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, inni nie przywiązują żadnej wagi do śniadań. Są też tacy co powołują się na badania naukowe mówiące że śniadanie trzeba zjeść w ciągu pierwszej godziny po obudzeniu. Która z tych teorii ma sens dla mnie? W zasadzie każda ma w sobie trochę prawdy i znajduje zastosowanie w moim trybie życia. 

W dzień powszedni nie ma mowy o jedzeniu w ciągu pierwszej godziny po obudzeniu. Nie wiem z czego to tak na prawdę wynika, ale wcale nie jestem głodna, choć więcej prawdy w tym, że nie mam czasu na jedzenie tuż po przebudzeniu- trzeba zbierać się do pracy (a ja zawsze wcisnę o jedną drzemkę za dużo). Jedyne co przyjmuję to szklanka wody a później… ta nieszczęsna, ale pyszna kawa. 

Śniadanie zazwyczaj jem po pierwszej godzinie pracy, kiedy wszystkie sprawy “na już” są ogarnięte. Cóż- jest to jakieś 2-3 godziny po obudzeniu, dlatego zasada “do godziny” nie działa (chyba że kawa się liczy, hehe).

Nie wiem jak odnieść się do nie jedzenia śniadań ponieważ dla mnie śniadaniem jest pierwszy posiłek, nie musi to być owsianka bo wystarczy kanapka lub owoc, dlatego przynależność do tej grupy “wyznawców” jest dla mnie raczej względna.

“Najważniejszy posiłek dnia”.

Gdzieś czytałam że nie zjedzenie śniadania spowalnia metabolizm, przez co posiłki jemy relatywnie później, a jak wiemy, późna kolacja to niezbyt dobry pomysł dla tych co dbają o linię (z pewnością tutaj też znajdą się wyjątki, nawet jeden znam- ja). Osobiście zgadzam się w stu procentach z tym stwierdzeniem. Śniadanie dla mnie to najważniejszy posiłek, zwłaszcza gdy składa się z różnych produktów i gdy przyrządzi je mój domowy master. Niestety razem jemy tylko w weekendy ale myślę że wspólne (wypasione) śniadanie to nasz stały punkt weekendu. Lubię to!

Dziś pogoda była idealna by zjeść śniadanie na zewnątrz. Ciepła jajecznica, świeże bułki i warzywa, promienie słońca rozgrzewające skórę- czego chcieć więcej? 

Wiem! Więcej takich niedziel!:)

/M

Leave a Reply

